ING Klantenservice

ING Bank Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (83) Reviews

Contact Via Messenger
Contact via Whatsapp

Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: tussen 08:30 en 17:00 uur

Dinsdag: tussen 08:30 en 17:00 uur

Woensdag: tussen 08:30 en 17:00 uur

Donderdag: tussen 08:30 en 17:00 uur

Vrijdag: tussen 08:30 en 17:00 uur

Zaterdag: Gesloten

Zondag: Gesloten

Belkosten: lokale tarief

Telefoonnummer ING

Hier een overzicht van de belangrijkste telefoonnummers van de ING klantenservice.

  • ING Particulier: 020 22 888 88 (maandag tot en met vrijdag tussen 08:30 en 17:00 uur)
  • Alarmlijn 020 22 888 00 (24/7 bereikbaar voor het melden van fraude en het blokkeren van je betaalpas)
  • ING Zakelijk: 020 22 888 22 (maandag tot en met vrijdag tussen 08:30 en 17:00 uur)
  • Servicedesk Nabestaanden: 020 22 888 77 (maandag tot en met vrijdag tussen 08:30 en 17:00 uur)
  • Beleggen: 020 22 888 88 (maandag tot en met vrijdag tussen 08:30 en 17:30 uur)
  • Verzekeren: 020 22 888 88 (maandag tot en met vrijdag tussen 08:30 en 19:00 uur. Zaterdag van 10:00 tot 16:00 uur)
  • Saldolijn: 020 22 888 44 (24/7 bereikbaar)

De telefonische klantenservice bestaat uit veel verschillende afdelingen. Kies daarom het juiste nummer waarvoor je contact wilt met de bank.

Tegenwoordig kun je ook vanuit de App bellen. Wanneer je met de App belt naar ING, hebben ze gelijk je gegevens bij de hand. Bel je niet via de app, houd dan je betaalpas en rekeningnummer bij de hand.

Makkelijk en snel contact

De financiële instelling ING Groep N.V. heeft vestingen in de hele wereld. In 1881 is het bedrijf opgericht als spaarbedrijf in Nederland.
Je kunt terecht voor de volgende diensten en financiële producten?

  • Leningen
  • Verklaringen per e-mail
  • Veilig online bankieren
  • Geld overmakingen, nationaal en internationaal
  • Hulp bij facturen voor bedrijven

Zij hebben daarnaast een klantenservice die uitstekend is en u graag helpt. Men werkt bij de ING voortdurend aan de klantenvriendelijkheid. Om de huidige en nieuwe klanten tegemoet te kunnen komen worden er modernste en veiligste technieken gehanteerd. ING heeft een mobiele applicatie laten maken waar je snel geld kunt overmaken. Je kunt gemakkelijk rekeningen betalen via de telefoon. Je moet alleen op de persoon uit de contactenlijst klikken en vervolgens de opdracht geven. ING doet de rest verder. Dat is eenvoudig en veilig doordat ING al lange ervaring heeft.

Klantenservice

ING staat bekend om een goede klantenservice. De Customer Service van ING staat 24 uur per dag klaar voor hun klanten. Als je de klantenservice aan de lijn moet hebben, dan kun je gemakkelijk bellen op het telefoonnummer 020 22 888 88. Je kunt 24 uur per dag en 7 dagen per week bellen. De specialisten staan klaar om je te helpen.

Particulier

Naast particulieren die voor bankzaken terecht kunnen bij ING kunnen middelgrote, grote, kleine en internationale bedrijven ook terecht bij ING. ING heeft een breed portfolio.
Onderscheid tussen klantengroepen:

  • ING Particulier
  • ING Personal banking
  • ING Private banking
  • ING Zakelijk
  • Openingstijden

Je wilt weten wat de openingstijden van ING zijn als je wilt langs gaan bij de kantoren van ING. Je kunt voor zulke vragen ook bellen. Je kunt ING bellen om te vragen wat de openingstijden zijn. Je kunt voor alle vragen gemakkelijk de telefoon pakken om te bellen. Maar het kan ook zijn dat je voor sommige zaken bij een van de kantoren van ING moet zijn. Als dat het geval is, is het handig om te weten wat de openingstijden zijn.

Veelgestelde vragen

Op de website van ING, worden de meestgestelde vragen behandelt, waar vaak contact over wordt opgenomen met de helpdesk. Heb je een algemene vraag, kijk dan even op de website of hier het antwoord te vinden is. Je hoeft dan geen contact meer op te nemen en hebt snel antwoord.

Telefoonnummer

Het is makkelijk om telefonisch contact te maken met ING Nederland. Je hebt verschillende telefoonnummers voor verschillende diensten. Als je niet weet hoe je ING Particulier kan bereiken, kun je je zelf laten doorverbinden. De specialisten luisteren naar je en zorgen ervoor dat je bij de juiste afdeling terecht komt. Het personeel wordt regelmatig bijgeschoold om de hoge kwaliteit aan klantvriendelijkheid en deskundigheid te bereiken. Ze kunnen je de laatste en juiste informatie geven over bankieren bij ING. Je hebt geen lange wachttijden. Ze beantwoorden je vraag snel en duidelijk.

Facebookpagina van ING Bank

ING
Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan ING Bank
Bezoek het Facebook account van ING Bank en stel direct jouw vraag.

Twitter van ING Bank

ingnl
Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan ING Bank
Bezoek het Twitter account van ING Bank en stel direct jouw vraag.

Website van ING Bank

ing.nl
Bezoek de website van ING Bankom een antwoord te vinden op jouw vraag.
Of vul het contactformulier in op de website van ING Bank om contact op te nemen.

Adresgegevens van ING Bank

Dit bedrijf is gevestigd op het adres Bijlmerdreef 106 Amsterdam.
Je kunt de exacte locatie van ING Bank ook vinden via Google Maps.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

83 reacties

  1. Lang leve de verslechtering van serviceverlening door de ING! In de Glorix ja, in de Glorix ja. Na 50 jaar trouwe klandizie zeg ik al mijn rekeningen op en verhuis voorgoed naar een andere bank

  2. Ik heb 3 geld terug aanvragen lopen vanaf maart, 2 x 29,00 en 1 x 48,00, maaar nog niks gehoord daarover!
    Ik woon in Spanje en ben al 58 jaar klant bij deze bank en zie de service ook verslechteren.
    Eerst was de creditcard servicegoed en snel, nu moet je eraan trekken, dus ga maandag maar weer eens een duur telefoontje plegen, want alles kost tegenwoordig!
    Toen ik donderxag jl geld opnam van mijn rekening zag ik vandaag dat me dat ook weer 0,80 cent had gekost!
    En zo blijf je aan de gang pppffffff.

  3. Vind het super slecht dat je niet gewoon een mederwerker kunt benaderen in dat mooie grote “service” pand in Tilburg.
    Daar zijn ze toch voor ?
    Vroeger kon je gewoon naar binnen lopen met een vraag, maar tegenwoordig laten ze je gewoon voor Jan L#l staan.
    Ook de servicelijn is slecht.
    Had een vraag over vroegtijdig aflossen van mijn hypotheek, maar tegen te tijd dat ik eindelijk door dat menu heen was, kreeg ik een bandje te horen dat ik alles op internet kon vinden. Nou, niet dus, daarom had ik ook gebeld.
    Nog erger is dat toen ik het via de App probeerde en vroeg of ik een afspraak kon maken om iemand te spreken in Tilburg, dat ze nog het gore lef hadden om daar service kosten voor te moeten rekenen…!!
    Die betalen we toch al, of ben ik nou gek !?!

    1. Klantenservice helpt graag: ik ben sinds NOVEMBER bezig contact te krijgen met ING MAAR heb na brieven, telefoon, bezoek aan PRIMERA(ipvING)en
      ruim 140 MAIL-adressen geen ENKELE reactie gehad op mijn vraag:WAAR blijft een (betaald+)BEWEZEN overschrijving van €500naar mij,NOOIT gehad!

  4. Ik probeer al een hele tijd iemand te spreken te krijgen ipv een keuzemenu waar ik niet verder mee kom!!!!!
    Wat een waardeloze service maar wel heel veel geld vragen voor de “service ”
    SLECHT!!!!!!!

  5. ik heb 21 minuten gebeld 21×18 is 3.78 geholpen door een buitenlandse en ik weet nog niks moeilik te verstaan
    slechte sevice

  6. Goeden middag. al maanden kan ik niet bij mijn betaal gegevens , Uitgeven gaat prima maar graag zou ik weten wat mijn saldo is. zodra ik leeftijd 1939
    intik gaat het al niet verder, Ik weet dat er geld gestort is maar dat zou ik graag op de spaar rekening zetten en hoeveel? geen idee. dan krijg ik enkele
    nummers zodra ik die invoer zegt het al dat het niet het juiste wachtwoord is nee logisch ik ben nog bezig. over enkele weken ga ik verhuizen het huis is zó klein dat ik de meeste meubelen e.d. nieuw zal moeten kopen. van een 5 naar 2 kamer woning.
    Kunt U mij misschien helpen?Als U mij nieuwe wachtwoorden stuurt zorgt U dan ook dat ik ze kan gebruiken, zodat ik eindelijk bij mijn gegevens kan?
    met vriendelijke groet.. d,f,[email protected].
    U mag de code,s van het ww ook op mijn sms op mijn mobiele telefoon zetten dat is 06 27145082

  7. Betreft betaalrekening NL39 INGB 0003 1599 66 tnv R. Meijering, Mw EJF Meijering-Polmann

    Geachte Heer/ Mevrouw,
    Graag verneem ik van u hoe u als bank omgaat met een volmacht in een levenstestament.
    Ik en mijn vrouw zijn voornemens een levenstestament op te maken waarbij de partner als eerste de volmacht krijgt en bij overlijden van deze laatste de beide zonen tezamen de volmacht krijgen.
    Ik zou daarom graag van u horen of u de volmacht in beide levenstestamenten accepteert en/of hoe omgaat met een akte zoals hierboven omschreven.

    Met vriendelijke groet,

    Ruud Meijering

  8. Hierboven geen positieve reactie te vinden. Op MaxMeldpunt ook al een aantal malen in de negatieve publiciteit geweest, m.n. met betrekking tot nabestaanden situaties en ook andere consumentenrubrieken waren niet lovend over ING.
    Dan ook nog negatief in beeld inzake witwassen en uitbetalen van hoge bonussen aan overbetaalde en wanpresterende directie. Fijne Bank
    Ze hebben het waaarschijnlijk te druk, Zal ze helpen en mijn rekeningen saneren.

  9. Ik wil gewoon een inlogcode plus bankpasje aanvragen voor de vierde x ik wil ook graag mijn bankafschriften inzien. IK KOM NIET VERDER ZO. GEEN TELEFOON NUMMER TE VINDEN WAT WERKT.

  10. ik heb een creditcard waarmee in buiten europa niet kan pinnen indien nodig, nooit een probleem geweest. op de site en app niiets te vinden hierover, alleen de normale pas kun je aanpassen. na drie kwarties online zoekn werkt de chat niet en bellen kan niet in het weekend. daar zit je dan in de VS….wat een slechte service…..

  11. Bedankt voor de geweldige service van de Is Nooit Goed bank ik ben een klacht aan het vertellen aan de telefoon krijg gewoon geen antwoord van de andere kant aan de lijn .Het is triest hoe wij burgers worden behandeld door de banken ik ga kijken bij Radar Consumenten man en media of ze daar eens aandacht aan willen besteden die puinzooi bij de banken

    mvg Mijn telefoon nummer is 06 53231985

  12. Ik ben al een week bezig om app op mijn nieuwe IPad te activeren. Na eerst het advies op gevolgd te hebben, dat alles te vinden is op de site (NIET DUS), kreeg ik de 1e keer een buitenlandse medewerker aan de lijn die waarschijnlijk ingewerkt werd (oké mag), maar uiteindelijk na mij 3 min in de wacht gezet te hebben, met de mededeling kwam “ dat er waarschijnlijk een storing was en ik het later nog eens moest proberen! Nu een week later werkt het nog niet. Ik opnieuw contact te hebben gezocht, krijg ik weer een buitenlandse medewerker die mij vriendelijk wil helpen, maar mij vervolgens weer 5 minuten in de wacht zet. Wat een vreselijke klantenservice!

  13. Mijn ervaringen (ook bedroevend daar niet van) maar probeer de naam van de medewerker te pakken te krijgen en verzorg een aanklacht inzake de door de betrokken medewerker afgelegde bankierseed. ING zal zijn medewerkers proberen te beschermen en zeggen dat het niet de medewerker maar de bank was. Maar houdt het persoonlijk ; (op de man(of vrouw) Op tuchrechtbanken kun je de website vinden voor het indienen van een klacht Als je daar ervaring mee hebt helpt het ook om er een persbericht bij te stoppen.

  14. Brief gedateerd 18 augustus 2034 ontvangen met o.a. de vrolijke mededeling dat er een telefoonnummer beschikbaar is waar je je vragen kunt stellen.
    MAAR HELAAS, NIET AAN EEN MENS!
    Na diverse opties te hebben beluisterd stond mijn optir, ik heb twee vragen die niet makkelijk via een chat oid zijn te stellen, er niet bij. Dus verbinding verbroken!
    Dan maar PROBEREN een afspraak te maken bij het ING kantoorr in Middelburg… oei alleen digitaall, maar ook hier verdwaald in een woud van opties.
    Ik ga nu maar op de bonnefooi naar dat kantoor toe, in de hoop dat zij mij daar kunnen helpen bij het maken van een afspraak met iemand in datzelfde kantoor.
    O ja… ook schrijft men in genoemde brief dat je ook naar een SERVICEPUNT kan gaan met vragen.
    Alle respect voor de medewerkers van bijv. Primera, The Read Shop of Bruna, maar met hen ga ik echt niet in gesprek over mijn bankzaken. Daarbij… in een winkel?? Lekkere privacy.
    Nee bereikbaarheid dus nihil, misschien wat minder winst najagen en toch maar wat meer MENSEN in dienst houden die wel te contacten zijn?

  15. Twee keer schriftelijke bevestiging gevraagd mbt pensioen, zou al 2 keer worden opgestuurd. Doen ze gewoon niet.
    Heb aardige bedragen op rekeiningen staan maar ben het spuugzat. Nu weer bellen en lange tijden aan de telefoon met 40 verwijzingen.
    Wat is de ING een slechte bank geworden.
    Ga wat anders regelen als dit afgerond is.
    Vreselijk banken, ze maken je afhankelijk en daarna is de service waardeloos.

  16. ik heet peter van ammelrooij ik woon op de elzengaarde 144 3344dd in hendrik ido ambacht nederland ik doe hierbij de aanvraag voor een betaalkaart boek van Ing – bank amsterdam n.v. netherlands bankrekening 0793557135 aangesloten op een geldcassette contactformulier het betreft geldcassette nummer 30 stort na het verwerkingsproces 1 miljard euro op bankrekening 0793557135 op Ing – bank nederland erop

  17. Ik kan niet inloggen op mijn betaalrekening want krijg dan Sorry, je kunt niet verder en Zoek ING kantoor. Gebeld met Zeist (0900 0933) maar
    men neemt niet op. Ben 89 jaar, hartpatient en heb al twee nachten hiervan niet kunnen slapen. Paniek dus. Bel mij alstublieft op 030-2658090.Alvast dank, D.W.Rijneker, Bilthoven, NL24INGB0000289036.

  18. ik heet peter van ammelrooij ik woon op de elzengaarde 144 3344dd in hendrik ido ambacht nederland ik doe hierbij een aanvraag voor een betaalkaart zet het hele vermogen over op de aangevraagde betaalkaart tegen de kosten van Ing – bank nederland bankrekening 0793557135 aangesloten op een geldcassette contactformulier

  19. Iedere keer is mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet goed. Wil nu overgaan naar giro overschrijvingen en enveloppen.
    Heb last v depressie daardoor moeilijk iets te onthouden.

    mvr gr

  20. Ben nu al 20 dagen bezig om hun te vertellen dat de de app niet werkt voor identificatie en heb mijn credit card al opgezegd omdat ik geen vertrouwen meer in heb in de ING ze vroegen mij om mijn paspoort te scannen om indicatie maar dat lukt niet gebeld met hun zijen tegen mij dat het om een verzoek ging van de BELASTINGSDIENST maar na controle van mij zelf ging het daar niet over bij die dienst was niks bekend zo dus denk ik dat ze mensen die in het buitenland wonen willen verwijderen omdat ze daar niks aan kunnen verdienen

  21. Wij zijn al meer dan 50 jaar klant, willen ze je paspoort gegevens en foto,als je dat niet lukt wordt je rekening geblokkeerd.
    Hoezo klantvriendelijk,voor ons is de digitale wereld al een doolhof,weg kantoren waar je een medewerker kan aanspreken.
    GA ER WAT AAN DOEN ING !!!!!!!!

    1. Mijn vader heeft het zelfde. Hij woont in canada krijgt zijn pension bij ING. Heeft zijn kaart verloren op 2 Oktober. Eindelijk een nieuwe met brief op 28 December dat een andere brief komt om zijn betaal pas te activeren. 10 January 2024 nog steeds niks. Elke dag gebeld. Zijn kinderen betalen zijn huur en alles om te eten. Zijn niet rijk. Henk Van kesteren. 93 jaar oud. Langley B.C. Canada

  22. Ook in Alphen aan den Rijn is de service met een raketvaart achteruit gegaan. Gebeld met de “klantenservice”, na 10 minuten wachten kreeg ik de bezettoon. Ik ben sinds ± 60 jaar klant van ING en diens voorgangers en heb alleen maar e3en grote achteruitgang gezien. Ja, en de winsten stijgen voortdurend. Een groot schandaal!!!!

  23. ING is gewoonweg onbereikbaar, ik probeer het al weken maar hoor alleen dat de wachttijd langer is dan dat ik van ze gewend ben. Chatten werkt niet, dan krijg ik te horen dat dat niet kan met de chat dus bellen. Één keer gelukt contact te krijgen, doorverbonden met weer 15 min. wachttijd en toen werd er meteen opgehangen. Waardeloos!

  24. Beste Hr/Mevr . Ik beleg al zo’n 20 jaar bij de ING,wat me al menige euro’s gekost heeft.Nu heb ik 1 Dec.als beveiliging, een stoploss order geplaats ,om 20.000 stuks”bam”te verkopen voor 2,46 Euro,wanneer de koers daar onder zou komen,maar nu hebben ze 20.000 aandelen “Bam” verkocht voor
    2,530842 Uero,en ik 20.000 x0,05 =1000 Euro , misloop,(en!) 20.000 aandelen “bam” minder heb,bij het sluiten beurs.
    .Graag zou ik zien dat dit gecorigeerd wordt,en de 20.000 aandelen “bam”weer voor de verkoop prijs van 2,530842 Euro op mijn portefuille
    worden bij geschreven. JH Franken,De Doelen 326 ,4901 JX,Oosterhout. E,mail:[email protected] 06-83001147

  25. ik heet peter van ammelrooij ik woon op de elzengaarde 144 3344dd in hendrik ido ambacht nederland stort via een bankoverschrijving van de ING – Bank Amsterdam geldcassette nummer 30 na het geldverwerkingsproces de gehele inhoud min belasting en bankkosten op bankrekening 0793557135 op de ING – Bank Amsterdam op bankrekeninghouder peter van ammelrooij

  26. Als de klachten zo leest dan is de vraag of ze deze wel gelezen worden door de ING. Hoe slecht is het dat je als klant niet op professionele wijze geholpen wordt. Zoveel geld wordt er verdient door dit soort instellingen maar investeren in een service voor de gewone mens is niet aanwezig. Al die kloterige automatisering en er maar vanuit gaan dat iedereen kan meekomen en dit moet begrijpen. Rigide systemen. Bah. Het zou mooi zijn als deze opstelling afgestraft wordt in tijd en/of door omstandigheden.

  27. na een heledag zoeken voor een telefoon nummer bij ing bank korte voorhout den haag om het gesprek met een medewerker die mij geadviseerd heb om een afspraak te maken , helaas geen telefoon nummer . kunt u mij helpen ????

  28. In een groeigemeente Nieuwegein is het ING kantoor vertrokken, en kunnen we alleen in Vianen, IJsselstein of Utrecht (succes met parkeren) terecht.
    Het is telefonisch ook niet mogelijk om nog een persoon aan de lijn te krijgen; wanneer je vraag niet in het keuzemenu staat , wordt de verbinding automatisch verbroken.
    De tarieven stijgen elk jaar en de serviceverlening zakt evenredig omgekeerd.
    De klant telt allang niet meer bij de ING, alleen woekerwinsten om de bonussen uit te kunnen keren.

    Vroeger was niet alles beter, maar de persoonlijke service wel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *