Telefoonnummer Essent

0900 – 1550

Het informatienummer kost 18 cent per minuut. Er zit een maximum van 9 euro op. Het starttarief is 0,045 cent. Uw gebruikelijke belkosten komt er nog bij. Als je belt naar het nummer die hierboven is aangegeven, kan je de opname van de telefoongesprek ontvangen via de e-mail. Dit kan zijn voor controle. Je moet het formulier invullen dat je de opname wilt ontvangen binnen 48 uur in je e-mail.

Contact met de klantenservice

ESSENT is een energiebedrijf in Nederland die opgericht is in 199, die aan bedrijven en particulieren gas en elektra levert in Nederland en België. Het bedrijf biedt ook adviezen aan hoe je energie kun gaan besparen. Als je meer informatie nodig hebt kun je contact opnemen met ESSENT.

ess

Contact opnemen

Je kunt als particulier en zakelijk contact opnemen met ESSENT op verschillende manieren.

Je kunt telefonisch, via de e-mail of online contact opnemen:

  • Je kunt de klantenservice bereiken via het telefoonnummer
  • Op de website www.essent.nl is er een chat waar een medewerker alle vragen beantwoord
  • Via het inlogscherm op de website kun je persoonlijke energiezaken inzien of wijzigen
  • Via social media kun je ESSENT bereiken, bijvoorbeeld Facebook en Twitter.
  • Op de website vind je het contactformulier. Als je het contactformulier hebt ingevuld krijg je zo snel mogelijk een reactie.
  • Als je klachten heb kun je het klachtenformulier gebruiken op de website
  • Als ondernemer of ZZP’er kan je via de e-mail contact opnemen met de Ondernemersdesk

Telefoonnummer

Het telefoonnummer van Essent is 0900 1550. Je kunt bellen op werkdagen van 08:00 uur tot 20:00 uur en op zaterdag kun je bellen van 09:00 uur tot 13:00 uur. Telefonisch contact gaat sneller dan via de e-mail of online, omdat je op een professionele en snelle manier wordt geholpen. Het contact is ook direct, waardoor de communicatie makkelijker verloopt. Als je uw klantnummer aan de hand hebt, kan je nog sneller worden geholpen.

Telefoon nummer

Je kunt ESSENT bellen voor vragen en opmerkingen, maar je kunt ook bellen voor andere zaken zoals een storing of een Contract Check.

Als je met een storing te maken hebt zoals de uitval van elektriciteit of het vermoeden hebben an een gaslek dan kun je eerst kijken wat de oorzaken kunnen zijn. Als je hier niet uit komt dan kun je het Nationaal Storingsnummer Gas en Stroom bereiken. Uw netbeheerder gaat u dan gelijk helpen met een oplossing van het probleem.

Als je leveringstarieven wilt vergelijken, het aanbod van andere energieleveranciers wilt bekijken of wilt nagaan of uw contract nog past bij de energie die u verbruikt dan kun je contact opnemen met het telefoonnummer 0800 377 36 80 voor een Contract Check. Dit nummer is op de zelfde werktijden bereikbaar als het nummer 0900 1550.

Klantenservice

ESSENT heeft prijzen gewonnen voor de goede service. Het bedrijf helpt jou graag in wat voor situatie je ook zit. Als je gaat verhuizen helpen zij jou, als je klant wilt worden of wanneer je je meterstand wilt doorgeven. Je kunt via de website of via de telefoon makkelijk aangeven wat de situatie is en wat je van het bedrijf verwacht. Het werk neemt ESSENT van jou over of zij helpen jou stap voor stap. Je wordt altijd op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen via de e-mail of met een brief per post. Als nieuwe klant hoef je nog geen contracten te tekenen, je hebt 24 dagen bedenktijd waarin je je eerst op de hoogte kunt stellen van hoe ESSENT precies te werk gaat.

De klantenservice van ESSENT is altijd bereik om jou te helpen, online en telefonisch. Essent houdt jou op de hoogte van alle belangrijke informatie over de producten en diensten en de ontwikkeling van die producten en diensten. Je kunt jou makkelijk aanmelden voor de e-mailservice en zo hoef je nooit informatie te missen. Het is ook mogelijk om langs het hoofdkantoor te gaan.

Als je vragen, ideeën of opmerkingen hebt dan kan dat via de telefoon, e-mail, website of langs gaan bij het hoofdkantoor. ESSENT geeft jou informatie, antwoorden op vragen en help jou bij problemen bij storingen.