Telefoonnummer VGZ

0900 – 8490

Het informatienummer kost 18 cent per minuut. Er zit een maximum van 9 euro op. Het starttarief is 0,045 cent. Uw gebruikelijke belkosten komt er nog bij. Als je belt naar het nummer die hierboven is aangegeven, kan je de opname van de telefoongesprek ontvangen via de e-mail. Dit kan zijn voor controle. Je moet het formulier invullen dat je de opname wilt ontvangen binnen 48 uur in je e-mail.

Er zijn verschillende opties om in contact te komen met VGZ. Op de website zie je een overzicht met de meest gestelde vragen, als je geluk hebt staat jou vraag daar al tussen.

De volgende categorieën staan op de meest gestelde vragen op www.vgz.nl :

  • Betalen
  • Declareren
  • Wijzigen
  • Vergoedingen
  • Aanvragen
  • Buitenland
  • Mijn VGZ
  • Zorgadvies
  • Opzeggen zorgverzekering

Als u een vraag heeft die niet in de categorieën zit die hierboven genoemd zijn dan moet je niet getreurd worden. Je bent nog meer manieren om in contact te komen met VGZ waar je toch een antwoord krijg op je vraag.

vgz

Klantenservice

Je hebt verschillende opties om in contact te komen met VGZ. Je kunt bellen met het telefoonnummer die boven aan de pagina wordt vermeld of je kunt deze manieren proberen:

  • 0900 8490 bellen
  • Via de postadres als je een brief wilt schrijven, die moet je met een postzegel sturen naar: Coöperatie VGZ, Postbus 445, 5600 AK Eindhoven
  • E-mailen via het contactformulier op de website
  • VGZ gezondheidslijn is een speciale telefoonnummer waar verpleegkundige uw vragen over gezondheid en welzijn beantwoorden
  • Social media zoals Twitter en Facebook waar je snel antwoord krijg op een vraag.
  • Op de website is er een klachtenformulier die je kunt invullen als je aan klacht hebt. Als je het prettig vind kun je een klacht ook schriftelijk sturen naar: Zorgverzekeraar VGZ, Afdeling Klachtenmanagement, Postbus 1256, 5602 BG Eindhoven

Telefoonnummer

Als je via de telefoon contact wilt op nemen dan kan dit op verschillende manieren:

  • Je kunt de klantenservice bereiken op het telefoonnummer 0900 8490 of als je vanuit het buitenland bel op het telefoonnummer 0900 8490. Je kunt op werkdagen van 08:00 uur tot 20:00 bellen en zaterdag kun je van 09:00 tot 13:00 uur.
  • Als je vragen hebt over PGB dan kun je bellen naar 0900 8490. Je kunt dit nummer alleen door de weeks bellen tussen 8:30 uur en 17:00 uur.
  • Het nummer van de klantenservice voor collectief verzekeren is 0900 8490 of als je belt vanuit het buitenland 0900 8490. Je kunt dit nummer bereiken door de weeks van 08:00 uur tot 20:00 of op zaterdag tussen 09:00 uur en 13:00 uur.
  • Je kunt telefonisch contact opnemen met de Zorgadviseurs voor een second opinion, persoonlijke zorgadvies of wachtlijstbemiddeling. Door de weeks op het telefoonnummer 0900 8490 van 8:30 uur tot 17:00 uur.
  • Als je in het buitenland spoedeisende hulp nodig hebt dan kun je bellen naar het telefoonnummer 0900 8490 voor de Alarmcentrale. Dit nummer is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.
  • Je kunt de gezondheidslijn bellen als je vragen hebt over gezonds vragen op het telefoonnummer 0900 8490. Dit nummer is ook 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.
  • Als je op vakantie bent en je hebt dringende medische vragen dan kunt u bellen naar de vakantiedokter op het telefoonnummer 0900 8490. Door de weeks kunt u bellen van 07:00 uur tot 23:00 uur en in het weekend van 09:00 uur tot 21:00 uur.

Zorgverzekering contact

Als je contact op wilt nemen met de klantenservice van VGZ dan kun je een van de methoden gebruiken die hierboven genoemd wordt.

Contact

Als je antwoord op vragen wilt hebben dan kun je snel contact opnemen met CGZ. Je hoeft niet te aarzelen want de klantenservice bestaat niets voor niets. Je kunt het snelst geholpen worden door te bellen, want jee krijgt direct en persoonlijk contact en voor je het weet is uw vraag opgelost.