Telefoonnummer IKEA

0900 – 235 – 4532

Het informatienummer kost 18 cent per minuut. Er zit een maximum van 9 euro op. Het starttarief is 0,045 cent. Uw gebruikelijke belkosten komt er nog bij. Als je belt naar het nummer die hierboven is aangegeven, kan je de opname van de telefoongesprek ontvangen via de e-mail. Dit kan zijn voor controle. Je moet het formulier invullen dat je de opname wilt ontvangen binnen 48 uur in je e-mail.

Klantenservice

De klantenservice is in het leven geroepen door de Zweedse woonaccessoire –en meubelgigant en dat is niets voor niets natuurlijk. Door de klantenservice erbij te halen kunnen zij de klanttevredenheid vergroten om zich te binden aan de consumenten. Je stelt de klant centraal door de klantenservice. Als je vragen of opmerking hebt kun je terecht bij het specialistische onderdeel van IKEA. Een voordeel er van is dat je wordt geholpen door een professionele medewerker of je wordt doorverbonden naar de juiste afdeling. Hiermee voorkom je dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt.

ikea

Veelzijdigheid

Je kunt als klant op de website www.ikea.nl veel informatie vinden. Het is toch niet voor iedereen een oplossing. Dat kan komen door verschillende redenen. Een van de belangrijkste reden is dat mensen die een vraag hebben en die vraag is belangrijk voor hun, dat zij het prettig vinden om in gesprek te kunnen gaan. De klantenservice van IKEA biedt deze mensen de mogelijkheid. De veelzijdigheid is groot van deze dienst. Je kan voor elke vraag, opmerking of suggestie contact gaan opnemen. Je kunt bijvoorbeeld bellen voor:

Openingstijden van de verschillende vestigingen. Deze staat ook op de website van IKEA aangegeven:

    • Vragen over garantie
    • Klachten
    • Vragen over ruilen of terugbrengen van een gekochte artikel
    • Vragen over verschillende transport- en bezorgmogelijkheden
    • Hulp bij montage van meubels

Dit is niet een volledige opsommingen, maar dit zijn voorbeelden waarom jij de klantenservice van IKEA wilt bereiken.

Telefoonnummer

Als je met de klantenservice van IKEA contact wilt hebben dan bel je naar het telefoonnummer 0900 235 4532. IKEA heeft de bereikbaarheid goed geregeld, omdat IKEA rekening heeft gehouden met mensen die overdag niet in de gelegenheid zijn en dus niet kunnen bellen.

Je kunt tot 20:00 uur bellen op werkdagen. Op zaterdag 09:00 uur tot en met 18:00 en op zondag en feestdagen is de klantenservice van IKEA open als de winkel ook open is. Als dit zo is dan kun je bellen van 12:00 uur tot en met 17:00 uur. IKEA luistert goed naar de consumenten en is er op momenten wanneer de consumenten hun nodig hebben.

Service

Het is duidelijk dat de klantenservice van IKEA ver gaat en dat de consumenten hier de vruchten van plukken. Het is voor kopers die van ver gekomen zijn fijn dat zij niet terug naar de vestiging hoeven te gaan als zij vragen hebben. Het is belangrijker om één centraal punt te hebben waar iedereen wordt geholpen. Hier wordt daarom ook niets voor niets gebruik van gemaakt.

IKEA heeft goed in kaart gebracht over de dienstverlening van afnemers en heeft die goed in elkaar gebracht. Hierdoor is de telefonische wachttijd kort. De Zweedse onderneming neemt af en toe enquêtes af om in contact te kunnen blijven met haar achterban en zo te kunnen verbeteren waar nodig is.

Contact

Contact met de IKEA is altijd prettig. Het is ook prettig als de klanten deskundig worden geholpen. Het is daarnaast ook belangrijk hoe je als klant te woord gestaan wordt. Hier hoef je geen zorgen over te maken als je contact wilt opnemen met de klantenservice van IKEA. De werkers zijn getraind om snel en vakkundig te kunnen afhandelen van vragen of klachten en zij zijn getraind in de omgangsvormen en klantvriendelijkheid. Betrokkenheid geldt niet alleen voor hun werkgever, maar geldt ook voor de klant.