Energiedirect

Energiedirect Klantenservice

Lees Beoordelingen en klachten (41) Reviews

Contact Via Messenger
Contact via Whatsapp

Openingstijden telefonische klantenservice

Maandag: tussen 09:00 en 16:00 uur

Dinsdag: tussen 09:00 en 16:00 uur

Woensdag: tussen 09:00 en 16:00 uur

Donderdag: tussen 09:00 en 16:00 uur

Vrijdag: tussen 09:00 en 16:00 uur

Zaterdag: Gesloten

Zondag: Gesloten

Belkosten: lokaal tarief

Neem contact op met Energiedirect voor al je vragen

Energiedirect is een Nederlandse energieleverancier gevestigd in Den Bosch. Het bedrijf is gespecialiseerd in de levering van voordelige groene stroom. Het is opgericht in 2002 en is inmiddels een belangrijke speler op de Nederlandse energiemarkt. Ze focussen zich op voordelige en groene energie. Een combinatie die niet vaak voorkomt bij traditionele energieleveranciers in Nederland.

Het bedrijf houdt de kosten laag door middel van een eenvoudige structuur in het bedrijf. Daarnaast gebruiken ze technologie om alles zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Ze hebben bijvoorbeeld een eenvoudig tariefstructuur en je kunt alles regelen met de apps van het bedrijf. Energiedirect heeft nog veel meer voordelen, zoals:

  • Veel informatie is online beschikbaar.
  • Het bedrijf levert alleen maar groene stroom.
  • Als je wilt overstappen, wordt alles voor je geregeld zodat je geen lasten en zorgen hebt.
  • Het bedrijf heeft een eenvoudige kostenstructuur, waardoor je als klant altijd het laagste tarief hoeft te betalen.
  • Vele aanbiedingen die gelden voor nieuwe en bestaande klanten.
  • Energiedirect is eenvoudig te bereiken via verschillende kanalen, waaronder telefonisch en via de website.
  • Je kunt heel veel zaken zelf online regelen via Mijn Energiedirect. Hierdoor gaat alles sneller in zijn werking.
  • Er zijn gemakkelijke apps waarmee je als consument alles rondom je energieverbruik kan regelen.

Regelneef: met deze app kun je altijd checken hoeveel energie je verbruikt, wat de kosten zijn en hoe je deze kan minderen.

Tankey: met deze app krijg je als klant altijd 5 cent per liter korting wanneer je gaat tanken. Deze app is gratis.

Neem contact op met de klantenservice van Energiedirect

De klantenservice van Energiedirect bestaat uit verschillende afdelingen:

  • Facturen en betalingen: bij deze afdeling kun je een factuur betalen.
  • Persoonlijke gegevens: wanneer je bijvoorbeeld verhuist, kun je dit hier melden. Ook een naamsverandering of andere wijzigingen van persoonlijke gegevens kun je op deze manier doorgeven.
  • Meterstanden: via deze afdeling kun je je meterstand doorgeven wanneer dit van je gevraagd wordt. Zo heb je meer inzicht in je verbruik en weet je waar je eventueel op kan besparen.
  • Mijn Energiedirect: via jouw persoonlijke account kun je gemakkelijk en snel zelf je zaken regelen, zoals je facturen bekijken en betalen.
  • Verbruik en besparen: hier kun je tips krijgen over hoe je kunt besparen op je energierekening.
  • Contract: wanneer je van tariefstructuur of contract wil veranderen, moet je hier zijn. Ook kun je hier een nieuw contract opstellen of je bestaand contract opzeggen.

Contactgegevens Energiedirect klantenservice

De klantenservice van Energiedirect kun je op verschillende manieren bereiken:

  • Het Energiedirect telefoonnummer: je kunt bellen naar het nummer 0900-3347328. Dit nummer is van de klantenservice en is bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 16:00 uur.
  • Het contactformulier op de website: vul het contactformulier in op de website www.energiedirect.nl/contact/contactformulier.
  • Social media: je kunt Energiedirect bereiken op Facebook en Twitter. Op werkdagen kun je je vragen stellen van 09:00 tot 21:00 uur en op zaterdagen van 09:00 tot 17:00 uur.

Facebook: www.facebook.com/energiedirectnl

Twitter: www.twitter.com/energiedirect

Zaken telefonisch regelen bij Energiedirect

De volgende zaken kun je telefonisch regelen bij Energiedirect:

  • Persoonlijke gegevens wijzigen
  • Betalingen maken of veranderen
  • Het melden van een storing
  • Informatie vragen over verschillende producten van het bedrijf

Facebookpagina van Energiedirect

energiedirect.nl
Via Facebook kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Energiedirect
Bezoek het Facebook account van Energiedirect en stel direct jouw vraag.

Twitter van Energiedirect

energiedirect
Via Twitter kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week vragen stellen aan Energiedirect
Bezoek het Twitter account van Energiedirect en stel direct jouw vraag.

Website van Energiedirect

energiedirect.nl
Bezoek de website van Energiedirectom een antwoord te vinden op jouw vraag.
Of vul het contactformulier in op de website van Energiedirect om contact op te nemen.

Adresgegevens van Energiedirect

Dit bedrijf is gevestigd op het adres Willemsplein 4 Den Bosch 5211AK.
Je kunt de exacte locatie van Energiedirect ook vinden via Google Maps.

Beoordelingen, Reviews & Klachten

41 reacties

  1. Goedemorgen,

    Heel fijn dat ik €250 opzegvergoeding terug mag ontvangen.
    Engie heeft dit bedrag al van mijn rekening afgeschreven en ik vind het niet zo heel fijn dat ik hier misschien nog 4 maanden op kan wachten?
    Hoop bij deze dit bedrag zsm terug te ontvangen van jullie?
    Bij voorbaat dank.

    Met vriendelijke groet,

    Esther Timmermans

  2. Hallo,
    Mijn naam Is Tonny Koch
    Frieselaan 8 6562 BE Groesbeek.
    Klantnummer 132577727
    Ik heb een vraag over de eindafrekening van 2020.( omdat ik even weg ben geweest bij jullie)
    Ik krijg op 23-12-2020 van jullie een brief waarin staat dat ik € 427,64 zou terug krijgen.
    Op 04-01-2021 krijg ik € 126,64 terug gestort gekregen.
    Waar zit nu het verschil van deze twee bedragen volgens mij mis ik nog € 301,00 die ik nog terug moet ontvangen.
    Kun u mij dat uitleggen? Anders graag even een belletje naar 06-27292370.
    Alvast bedankt,

  3. krijg nog steeds bewust valse aanmaningen tot betaling wat in geheel niet op mij van toepassing is
    dud zo snel mogelijk stoppen met deze onzion

  4. Goedemorgen,
    Zit nu al een paar weken te wachten op mijn overstap geld
    Hoop dit Zo spoedig mogelijk van u te ontvangen
    Service is toch uw grootste goed…?
    M.vr.gr. N.Karelse

    1. Hetzelfde krijg ik ook. Ik ben klant van energiedirect en woon in Veendam. Wat is er met het systeem van hun dat je ze niet kunt bereiken. De robot kan mijn vraag niet beantwoorden. Mijn jaarafrekening klopt ook niet want ik was uitlandig maar krijg een rekening en extra voor over verbruikt terwijl mn huis 3 maanden dicht was in de vorige Winter

    1. Goedemorgen ik heb een vraag over bedrag ik terug kregen ik heb mail opvangen ik krijg 628€terug maar vandaag ik heb alleen 501€mijn rekening waar blijft ander mijn geld mijn telefoon nummer is 0626459800 alvast bedankt

  5. Geachte heer mevrouw
    Ik heb veel gezocht om contact met u op te nemen, maar ik kon geen adres, e-mail of zelfs een telefoonnummer van de dienst vinden. Ik ben al heel lang klant bij jullie, maar er is al heel lang niks van jullie ontvangen omdat mijn e-mail bij jullie nu buiten gebruik is. Daarom wilde ik u mijn huidige e-mail doorgeven, omdat ik met u moet communiceren en omdat ik mijn klantnummer vergeten heb

    Mijn naam is Rafid Abbas
    Adres jules massenethof 37
    2551 xc den haag
    E-mail: rafidabbas@ gmail .com

  6. Ik had jaarcontract die 1 april afliep kreeg nu de afrekening. Klopt niet ik heb sinds 5 nov slimme meter en op 1 april was de gasstand 725 m3 jullie rekende 621 m3. En stroom was op 1 april 823kw en jullie rekende 668.
    Graag een herstelafrekening voor het tarief van het afgesloten contract van afgelopen jaar. Groetjes

  7. Ik wil graag een medewerker aan de lijn, digitaal via de chatfunctie wordt mijn probleem niet opgelost. De computer begrijpt mijn simpele vragen niet.
    Ons is bij het afsluiten van het contract voorgehouden dat we een VAST tarief hadden van ongeveer 180 euro per maand. Ik krijg nu over maart een gasrekening van meer dan 618 euro. Dit is schokkend!

    Willen jullie mij bellen?

  8. Ik hoorde een digitaal piepstemmetje die aankondigde dat je alleen kunt chatten. Het telefoonnummer is dus feitelijk buiten gebruik.

  9. Heb a. Diverse keren geprobeerd te bellen op het goede tijd stip nooit geen verbinding is er geen telefoon of alleen een robotten van niet aanwezig

  10. Wil je wat vragen bij jullie krijg je niemand te pakken ben al klant bij jullie ik zou graag een medewerker willen spreken krijg je alleen maar een chatbox die je niet veder wil helpen ik vindt dit zo corrupt er moeten toch ook medewerkers voor telefoon zijn energie direct gaat hard achter uit

  11. Wil graag met jullie in contact komen, maar lukt gewoon niet, nu krijg ik ineens een brief dat ik afgesloten wordt
    We betalen netjes elke maand

  12. Ik wil mijn contract naam veranderen maar kan dit niet doen via de chatbox en weet nu niet hoe het afgehandeld kan worden?? Willen jullie mij mailen, bellen?

  13. dag energiedirect
    mijn klantnr is 0132543555,en ik wil graag mijn termijn bedrag verhogen,hoeveel betaal ik nu?? ook wil ik doorgeven dat jullie het bedrag van een andere bank halen.
    neem aub contact op met :
    [email protected] wachtwoord van regelneef vergeten bvd

  14. Wanneer zijn jullie weer telefonisch te bereiken? Ik dacht dat EnergieDirect een res;pectabele electriciteitsmaatschappij is/was, maar ik begrijp uit bovenstaande commentaren dat jullie al weken niet telefonisch bereikbaar zijn??

  15. Vandaag gebeld naar jullie, maar ik kon alleen via de chat communiceren. Eerst met een robot, daarna met een medewerker. Het was een vreselijk naar gesprek, hij heeft mij met allerlei opmerkingen aan het lijntje gehouden.
    Kortom: ik ben er niets mee opgeschoten!
    Tot overmaat van ramp gooit deze persoon mij zonder enige uitleg uit de chat. Werkelijk beschamend!
    Ik verwacht van jullie een antwoord en een fatsoenlijk antwoord op mijn vragen.

  16. Ik zou zo langzamerhand erg graag willen weten wanneer wij onze jaarafrekening krijgen, dit zou voor de 10de bekend zijn, het is nu de 14de en hebben nog niets vernomen, de chatbox is met geen mogelijkheid bereikbaar!!

    Deze service ervaar ik als zeer slecht en klantonvriendelijk

  17. ik heb geprobeerd jullie te bereiken ,maar is steeds niet gelukt. op de jaarafrekening van 2021 moesten we 173,00 euro bijbetalen,terwijl we minder energie hadden gebruikt, graag een uitleg hierover. Waarom kan ik niet gewoon een e-mail adres vinden in plaats van zo,n stomme chatbox.
    Graag zou ik een reactie van jullie hebben, omdat het meerdere niet gelukt is en dat is toch zeer kwalijk.

  18. Klantnr: 0132836689

    Aangezien ik telefonisch en via de chatbox jullie niet (voldoende) kan informeren probeer ik het op deze manier.

    Ik heb een vraag over de eenmalige uitkering over de maanden november en december van 2022 en over het prijsplafond 2023 die de overheid heeft ingesteld/wil instellen.
    Dit plafond bedraagt 1200 m3 gas en circa 2900 kWh stroom per huisgezin.
    Nu is bij ons de situatie zo dat we dubbele bewoning (2 gezinnen) hebben op één aansluiting maar we hebben wel 2 slimme meters (per huisgezin één).
    Voor de maand november 2022 hebben we slechts één maal de eenmalige uitkering ontvangen/verrekend gekregen.

    Kunnen wij twee maal in aanmerking voor de eenmalige uitkering voor de maanden november en december van 2022 en voor het prijsplafond voor 2023 omdat we eigenlijk met twee huisgezinnen gebruik maken van één aansluiting? Het verbruik is namelijk circa 6700 kWh en circa 2900 m3 gas.

    Indien wij slecht één maal in aanmerking komen voor de eenmalige uitkering en het energieplafond kan ik dan op één of andere manier ergens beroep op doen om toch voor twee maal de eenmalige uitkering en het energieplafond in aanmerking te komen?

    Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

  19. Mijn verbruik elektra is vervijfvoudigd !!! Ik heb via de chat hoogverbruik gemeld. Moest bij netwerk beheerder zijn, deze zei dat ik toch bij de leverancier moet zijn. Belofte terug gebeld te worden, wacht al vanaf half november!! Ook contact met Liander is nog niet gebeurt en wel belooft.
    Er is niets veranderd in mijn verbruik vergeleken andere jaren!! Toch gaf mijn analoge meter meer 10.000 kWh aan, das voor een Flat gebouw!!
    Geschrokken van jaarafrekening!! Il wil graag een analyse van het laatst half jaar dat eist Liander voor er een ijking plaats kan vinden.
    Wie neemt er contact met me op???

  20. Wat een zooitje is het bij jullie ik probeer mijn gas en stroom gebruik door tegeven wat ik ook doe het gaat gewoon niet ik moet een opnamenummer invullen dat moet in de mail staan echt niet we wachten maar af

  21. kan je eind afrekening ook weer in je maandbedrag doen zodat je niet in eenkeer het bedrag hoeft te betalen en hoeveel mag je met 3 personen gebruiken bij het prijsenplafond

  22. Goedenmorgen,
    Ik stuur u dit bericht namens mw. J. van de Leer – Bakker
    Klantnummer 0132087467
    Adres; Vaargeul 160
    3224CW HELLEVOETSLUIS
    Geb. datum 01-03-1943

    Deze mevrouw heeft een eindrekening vorig jaar ontvangen (over 2022) waaruit zou blijken dat ze meer dan € 1.800,- moet BIJBETALEN
    U begrijpt wel dat zij daar hevig is van geschrokken en heeft hierbij de hulp ingeroepen van het SBO omdat zij er zelf
    niet meer uitkomt.
    Het SBO heeft dan ook namens mw. J. van de Leer – Bakker met Energiedirect gecommuniceerd en via de chat geprobeerd
    enige informatie te verkrijgen zoals: gespecificeerde eindafrekening 2022, nu blijkt dat mevrouw een vast contract had, dat per 01-01-2022 is afgelopen
    werd er gezegd, daar hebben wij om gevraagd omdat CONTRACT per mail op te sturen: email adres(sen) [email protected]
    en email adres: [email protected]
    Dit was ons toegezegd via de chat met Mohamed maar tot op heden hebben wij niets mogen ontvangen.
    U begrijpt denk ik wel dat zolang wij deze gegevens niet ontvangen en wij deze NIET kunnen controleren wij niet tot betaling over gaan.
    Deze gegevens en daar bedoel ik vooral mee het vaste contract dat mevrouw had, moet bij jullie aanwezig zijn en het kost naar onze
    mening een kleine moeite dat naar ons toe te sturen
    Daar ik al diverse malen geprobeerd heb om jullie te bereiken via de chat, wat niet lukt, het lijkt wel of jullie van de aardbodem zijn verdwenen.
    wij vinden dat dan ook een hele slechte zaak.

    In afwachting op uw reactie,
    Met vriendelijke groet,
    Po. J.G. Hofman

  23. Waarom geen telefoonnummer beschikbaar? Die chatbot werkt niet, ik wordt steeds afgebroken. Die robot kan ook geen duidelijke antwoorden geven maar verwijst alleen door naar de website.
    Mijn vraag is de volgende: ik betaal maandelijks 135 euro, en steeds wilde de regelneef dat ik dat bedrag zou verlagen, de laatste 2 maanden zelfs naar 0 euro. Heb dat niet gedaan. Nu krijg ik ineens de melding van regelneef dat 135 precies het =juiste bedrag is, HOE KAN DAT???
    Ik raak langzamerhand het vertrouwen in energiedirect kwijt te raken v.w.b. klantenservice die 3 jaar geleden nog prima was ……

  24. wat een *** site
    , een regelneef die adviseert om mijn termijnbedrag op 0 euro te zetten per mei 2023 heb het bedrag van 200euro verlaagd naar 100 euro
    als ik dit niet gedaan had moest ik nu pittig bijbetalen
    een 3 jarig contract afgesloten per 17 aug, 12 sep krijg ik de jaarafrekening en dan wordt mijn voorschot bedrag ineens 147 in plaats van 113 euro welke door u bij het afsluiten van het nieuwe contract was afgesproken. GEPROBEERD OM HIEROVER TEL MET EEN NORMAAL MENS OVER TE PRATEN.
    maar dat is een gebed zonder einde

  25. Geruime tijd wordt ik geconfronteerd met het verzoek,
    om de meteropname. Heb zelfs nog contact met iemand van
    uw bedrijf hierover gehad.

    Deze persoon had geconstateerd, dat de opname al eerder
    was gedaan en dat dit ook correct in de systemen was
    verwerkt.

    Wat ik wel raar vindt aan de opname verzoeken, zijn de
    tijden dat deze worden verzonden. 2 x ver voor 07:00 uur
    en 2x dik na 20:30 uur!!!

    Heb het vermoeden dat er bij u een medewerker is, die
    dit als zijn/haar “humor momentum” beschouwd!?! Echter,
    ondergetekende is geen fan van zulke praktijken.

    Ik doe dan ook op u als directie het beroep, te achterhalen
    wie bezig is met pestgedrag richting uw klanten en op een
    dusdanige wijze bezig is, de naam van uw bedrijf te schaden.

    Indien eruit gedegen onderzoek uwerzijdsblijkt dat er sprake
    is van ongeoorloofd gebruik van mijn gegevens, anders dan
    waarvoor bestemd, stel ik u nochthans niet ter sprake, maar
    de persoon die achter dit zieke gedrag schuil gaat.

    Ben ertoe bereid deze voor het gerecht te slepen, zodat er
    nimmer meer een ander de dupe wordt van zulk abnormaal
    handelen.

    Rest mij u nog een fijne jaarwisseling toe te wensen en een
    vriendelijke groet.

  26. Vreemd, ik heb een P1 kabel op mijn slimme meter aangesloten die precies registreert hoeveel stroom en gas ik per maand af neem. Hoe is het mogelijk dat Energiedirect met stroom wel de juiste hoeveelheid weer geeft in het maandelijks overzicht maar er bij gas constant naast zit in het voordeel van Energiedirect dit gaat overigens niet over zomaar een klein beetje.
    Graag dit keer antwoord. Jullie zijn namelijk slecht bereikbaar misschien dat jullie daar eens iets mee zouden moeten doen. Dit is namelijk al de zoveelste keer dat ik jullie hierover een bericht stuur.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *