Inloggen mijn duo

Voor inloggen mijn duo ga je naar de website https://duo.nl/particulier/footer/service/inloggen-op-mijn-duo.jsp .
Dit is de eigen inlog omgeving van de organisatie Duo. In mijn duo kun je tal van zaken regelen die te maken hebben met jouw studiefinanciering.

inloggen mijn duo

Inloggen met digid

Om te kunnen inloggen op mijn duo heb je een digid nodig. Een digid kun je eenvoudig aanvragen via de website van digid. Digid werkt tegenwoordig standaard met een sms controle. Als je inlogt op mijn duo met je digid inloggegevens, ontvang je vervolgens een sms met een beveiligingscode die je moet invoeren. Daarna ben je ingelogd in mijn duo. Sinds kort is er ook een digid app die je kan gebruikt voor mijn duo inloggen. U logt dan in met een QR-code en een eigen gekozen pincode. Je ontvangt dan dus geen sms bericht meer. Voor personen die in het buitenland verblijven voor bijvoorbeeld een stage kan dit makkelijk zijn.

Hier een filmpje hoe je eenvoudig een digid kunt aanvragen

Aruba en Curaçao

Er zijn ook studenten van Aruba en Curaçao die gebruik maken van Duo. Woon je op Aruba en Curaçao dan kan je alleen een digid aanvragen als je in het bezit bent van een burgerservicenummer. De digid vraagt u dan aan via een balie uitgifte, dit kan maar in een beperkt aantal gemeentes. Meer hierover vindt u op https://www.digid.nl/over-digid/digid-via-balieuitgifte/ .

Mijn duo inloggen vanuit het buitenland

Inloggen in het buitenland op duo gaat op dezelfde wijze. Zoals hierboven omgeschreven kan dit per sms, je moet dan wel een sms uit Nederland kunnen ontvangen op jouw telefoon. Overigens betaal je bij telefoonproviders geen extra kosten voor het ontvangen van een sms bericht in het buitenland. Indien u al in het bezit bent van de digid app, dan kunt u ook hiervan gebruikmaken en is het ontvangen van de sms dus niet nodig.

Problemen met inloggen

Wanneer u problemen ondervindt met het inloggen op mijn duo dan kan dit verschillende oorzaken hebben.

  • Probeer een directe link

Je kan proberen om mijn duo te openen via de directe link https://mijn.duo.nl/particulier/portaal/dashboard , soms wil dit helpen en is het probleem opgelost.

  • Wis je cookies of probeer het met een andere browser

Het kan zijn dat je even je cookies of cache moet wissen. Als je niet weet hoe dit werkt kun je dit gemakkelijk op internet vinden. Een andere browser proberen wil soms ook weleens helpen, bijvoorbeeld via je mobiel of juist je pc.

  • Probeer prive-modus voor je browser

Het kan ook werken door de prive-modus voor je browser te gebruiken.

Kom je er nog niet uit. Neem dan contact op met de duo klantenservice.